Jag var också där

Ja hos Maria på Stickcafé i lördags förstås. Fast jag kunde lika gärna ha åkt till Nystas café . Men det får bli nästa gång för snälla, snälla kan ni inte ha stickcafé på olika dagar så man inte behöver välja? Jag var långtifrån ensam, vi var så många att alla inte fick sittplats! Trevligt var det, jag träffade flera bloggvänner som Agneta (vi har varit varandras hemlisvänner så det var kul att ses på riktigt), Pia och Linda samt flera ickebloggande bekantskaper.

stickcafe.jpg stickcafe-2.jpg

På bilden till vänster syns Agneta som stickar på februari månads sockor (Stickameras sockklubb). På andra bilden syns en väldigt fin kofta men jag vet tyvärr inte vad innehavaren heter. Lite garn till att virka muddar samt pärlor fick följa med hem.

Väl hemma anmälde jag mig till Stickameras pulsklubb också, vet inte om jag är riktigt klok men kul ska det bli. någon ny hemlisomgång blir det inte för min del, det har varit jättekul båda omgångarna som jag varit med men en liten paus behövs känner jag.

Nu ska jag gå och lägga mig så jag vaknar laddad inför en ny arbetsvecka (haha). För ovanlighetens skull finns det inte så mycket inskrivet i almanackan vare sig jobbmässigt eller privat så då kanske jag hinner med lite för en gångs skull. God natt!

4 thoughts on “Jag var också där

  1. Det var roligt att ses igen! Jag har skrivit in den 23 februari i min kalender, jag har inte barnen då, vilket definitivt bäddar för ett nytt cafébesök :-).

  2. Så kul det låter med stickcafé! Och så väldigt, fantastikst praktiskt att få lufta sina funderingar och se hur andra gör. Just nu sitter jag med samma problem som du hade med dina monkiesar. Får inte till hålen. Men när jag stickar sjalar har jag aldrig upplevt hålen som för små!!! Fast vem vet, de kanske skulle ha varit mycket större ändå? Du skrev att du kom på att lägga garnet åt andra hållet, menar du att du helt enkelt lägger det motsols i stället för medsols om stickan?

    Ha det så jättegott, hoppas du får mycket tid över för dej själv denna veckan!

    Kram!

  3. Hej roligt att du kikade in hos mig. Jag själv är uppvuxen i Kälarne men bor nu i Krångedeforsen utanför Hammarstrand. Min sambo är uppvuxen i Bräcke och svärmor och svågern bor kvar i bräcke…

    Det är första gången jag är in till dig och jag tycker du har en fin blogg/Kram Dockmamman

Kommentera

