Med på tåget

Nu är jag också med på tåget, Stickameras sockklubbståg förstås. Det kommer att bli en rolig resa att sticka sockar tillsammans med er andra i sockklubben. Jag har stickat halvvägs på foten på första sockan. Jag håller med er andra om att det är ett kul mönster att sticka, alldeles lagom svårt/lätt som start.

monkeys.jpg

Jag stickar mina i Lorna´s Laces sockgarn färg Mineshaft. Garnet är underbart att sticka i men kanske inte det optimala till mönstret. Men jag är nöjd trots att garnet poolar en del, undersidan på foten blir grå på höger sida och brun/svart på vänster.

Så här års ska man ju helst summera året som gått och blicka fram och avge nyårslöften. Men jag avstår från det förstnämda helt enkelt för att 2007 har varit ett rätt tufft och tålamodsprövande år för min del. För 2008 önskar jag utav mig själv (en modifierad sorts nyårslöfte) när det gäller stickandet:

* att jag tar möjligheterna så ofta jag kan att vara mer social i min stickning dvs fortsätta blogga regelbundet, gå på stickcaféer och stickkurser, gå med i några stickklubbar som Stickameras sockklubb. Att lära känna fler som är lika sticktokiga som jag är helt klart bland det bästa som hänt mig under 2007.

* att jag fortsätter att lära mig nytt och förbättrar min stickning (och virkning). Och att jag då vågar mig på att prova lite eget och göra lite avsteg från mönstren.

* att jag på ett bra sätt minskar eller i vart fall byter ut/omsätter garnerna i min samling. Just nu är samling så pass omfattande att det irriterar mig lite och det är inte bra men något garnköpsstopp tänker jag inte ha.

Men det som jag önskar mig mest av allt av mig själv under 2008 att jag ska kunna acceptera och lära mig leva med de sjukdomar som finns i vår familj med allt vad det innebär.

7 thoughts on “Med på tåget

  1. Åhh, vad fina de blir! LL är ett härligt garn, både kvalitéen och färgerna. Och dina strumpor blir ljuvliga!

    Jag hoppas att 2008 blir lite lättare för din, och din familj.

    Ha en god fortsättning!

  2. Gos fortsättning på dej och din familj ,hoppas på ett lungt och fint år för er.
    Dina monkey ser fina ut, det är ett skoj och lätt mönster, de sitter snabbt.
    Alla mina barn är hemma nu, gott.
    Ha de bra , Eva.

  3. Tycker de ser härliga ut, dina Monkeys! Jag är också med i sockklubben, men står över januaristickningen, eftersom jag gjorde ett par Monkeys i våras och nu har ett annat par jag skulle vilja göra nu, snart.

    Hoppas alla dina önskningar går i uppfylleles och att ni alla får ett riktigt bra år!

    Kram!

  4. Dina sockar ser jättefina ut. Jag älskar LL sockgarn. Det är ljuvligt. Hoppas du får ett lugnt och mysigt 2008 och att dottern inte behöver vara så sjuk. Kramar Åsa

Kommentera

